Yetişkin Eğitimi
Yetişkin Eğitimi Sunum Planı
- Giriş
- Yetişkin Özellikleri
- Yetişkinin Tanımlayıcı Özellikleri
- Yetişkin Ve Çocuk Öğrenmesindeki Fark
- Yetişkin Öğrenme Prensipleri
- Yetişkin Eğitimi Nedir?
- Yetişkin Eğitiminin Amacı
- Yetişkin Eğitiminin 4 Ana Özelliği
- Yetişkinlerin Eğitimden Beklentileri
- Yetişkin Eğitimi Ve Yönlendirilmiş Eğitim Arasındaki Farklar
Giriş
Yetişkin eğitimi, bireylerin mesleki ve kişisel gelişimlerini destekleyerek, toplumda daha etkin ve verimli bireyler olmalarını amaçlar. Bu sunumda, yetişkin eğitimi yaklaşımının temel prensipleri ve uygulamaları hakkında bilgi verilecek ve yetişkin,çocuk öğrenmesi arasındaki farklar gibi önemli bilgiler okuyucuya kazandırılacaktır.
Türk Kızılay Esenyurt İlk Yardım Merkezi
Hayat Kurtarmak İçin İlk Adımı At !
Yetişkin Eğitimi
Yetişkin Eğitimi Nedir?
- Yetişkinlerin bilgi ve deneyimlerinden olumlu bir şekilde yararlanılarak yapılan eğitimdir.
- Yetişkin eğitimi, eğitmenden öğrenene doğru giden pasif bir iletişim değildir.
- Yetişkin eğitiminde baskın ve otoriter eğiticinin hiç yeri yoktur.
- İlişki karşılıklı saygıya dayanır.
- Eğitmen, bir öğretmen değil bir yetiştirici ve kolaylaştırıcı rolündedir.
- Yetişkinler öğrenme sürecine faal olarak katıldıkları zaman daha iyi öğrenirler. Masa yada sıraların arkasında pasif oturarak ders görmek yetişkinlerin yapılarına uygun değildir.
Yetişkinin Tanımlayıcı Özellikleri
- Öğrenen bir kişi olma dışında sorumluluklara sahip olmak,
- Tutum, değer ve eğilimlerden oluşan duygusal bir çerçeve geliştirmiş olmak,
- Değişik seçeneklere sahip olmak,
- Kuvvetli desteğe ve yardıma cevap vermek,
- İhtiyaçlarına yönelik davranışlara sahip olmak,
- Kendini kontrol edebilmek ve kısıtlı duygusal cevap vermek,
- Bir geçmişe sahip olmak ancak şartlara göre değişebilmek,
- Öğrenme ile ilgili kuvvetli istek geliştirebilmek,
- Katabilecek fikirlere sahip olmak,
- Geri kalmaktan korkmak,
- Gururlu olmak.
Yetişkin Ve Çocuk Öğrenmesi Arasındaki Fark
- Yetişkinler sık tekrar gerektirmeden öğrenirler, oysa çocuklar öğrenirken sık tekrara gereksinim duyarlar,
- Yetişkinler örnek yaşantılara dayalı genellemeler yapabilecek yeterli tecrübeye sahiptirler, oysa çocuklar öğrenirken genellemeler yapmakta güçlük çekerler ve deneyimleri arttıkça öğrenmeleri kolaylaşır,
- Yetişkinlerde benlik kavramı oldukça gelişmiştir, oysa çocuklarda benlik kavramı fazla gelişmemiştir,
- Yetişkinler çevrelerine bağımlı değillerdir, oysa çocuklar büyüklerine ve çevrelerine bağımlıdırlar,
- Yetişkinler kendilerini yönlendirebilirler ve ne öğrenmek istediklerini tanımlayıp ifade edebilirler, oysa çocuklar büyükler tarafından yönlendirilmeye ihtiyaç duyarlar, ne öğrenmek istediklerini bilemezler ve büyükler tarafından öğrenmeleri gerekenler söylenince öğrenirler,
- Soyut düşünebilir ve öğrenebilirler, oysa çocukların yetişkinlere göre kavramları ve deneyimleri daha az olduğu için öğrenirken daha çok somut kavram ve örneklerle öğrenirler,
- Yetişkinler öğrendiklerini hemen uygulamak isterler, oysa çocuklar öğrendiklerinin bir çoğunu hemen uygulamazlar ve ilerideki yaşantılarına ertelerler,
Yetişkinler eğitime gönüllü olarak katılırlar ve beklentilerini karşılamayan eğitimden uzaklaşırlar, oysa çocuklar eğitime zorunlu katılırlar ve uzaklaşma şansları yoktur, - Yetişkinlerin eğitimden beklentileri genellikle oldukça yüksektir, oysa çocukların beklentileri sadece sınıflarını geçmektir.
Yetişkin Öğrenme Prensipleri
- Eğitimin konusuna ilgi duyma,
- Bilgi ve becerilerini geliştirerek mesleki performanslarını geliştirme,
- Eğitimdeki çalışmalara etkin olarak katılma.
Yetişkin Eğitiminin Amacı
- Katılımı sağlamak,
- İşi ile ilgili performansı arttırarak mesleki yeterlilik sağlamak,
- İşin ve hizmetin kalitesini arttırmak.
Yetişkin Eğitiminin 4 Ana Özelliği Nedir?
- Eğitim, yetişkinin deneyimlerine dayalı olarak yapılmalıdır. Çünkü yetişkinlerin yaşam süresince geliştirilmiş zengin bir deneyimleri vardır.
- Öğrendiklerini uygulama ve öğrendikleri ile yaşantısı arasındaki ilişkiyi görme fırsatı verilmelidir
- Kişisel katılım göz önünde tutulmalıdır. Bunun için değişik katılımcı eğitim yöntemleri kullanılmalıdır.
- Programdan değerlendirmeye kadar bütün öğrenme sürecine faal olarak katılmalıdırlar.
Yetişkinlerin Eğitimden Beklentileri
- Eğitimin kendi konuları ve işleri ile bağlantılı olmasını isterler,
- Eğitim kendi konuları ile ilgili ise motive olurlar,
- Eğitimde aktif katılımda bulunmak isterler,
- Eğitimde çeşitlilik arzularlar,
- Olumlu geri bildirim isterler,
- Kişisel kaygıları vardır,
- Güvenli eğitim ortamı isterler,
- Eğitim sırasında özgün birer birey olarak görülmek ve sık sık önemli olduklarını hissetmek isterler,
- Özgüvenlerini korumak isterler,
- Kişisel ihtiyaçlarının göz önüne alınmasını isterler.
İlk Yardım Eğitim Takvimi
Eğitim Süresi :
( 16 Saat ) Hafta İçi / Hafta Sonu )
Eğitim Saat Aralığı :
( Öğlen Yemek Arası 1 saat )
Eğitim Zamanları :
Sürekli Yıl Boyu
Yönlendirilmiş (Bankacı) Eğitiminin Özellikleri
Bu eğitim anlayışı öğrenen ve öğreteni birbirinin karşıtı olarak görür.Öğretmen bilgiyi hiç bir şey bilmediğini varsaydığı kişiye bankaya yatırmış gibi verir.
- Eğitmen öğretir, eğitilen öğretileni alır,
- Eğitmen her şeyi bilir, eğitilen hiçbir şey bilmez,
- Eğitmen düşünür, eğitilen hakkında düşünülen kişidir,
- Eğitmen konuşur, eğitilen dinler,
- Eğitmen terbiye eder, eğitilen terbiye edilir,
- Eğitmen seçimi yapar, eğitilen itaat eder,
- Eğitmen faaldir, eğitilen hayal kurar,
- Eğitmen içeriği belirler, eğitilen uyum sağlar,
- Eğitmen öznedir, eğitilen nesnedir.
Yetişkin Ve Yönlendirilmiş Eğitim Arasındaki Farklar
- Yetişkin eğitiminde amaçlar, katılımcıların bireysel ihtiyaçları göz önüne alınarak isteğine göre düzenlenir. Yönlendirilmiş eğitimde ise önceden belirlenmiş amaçlar değiştirilmez.
- Yetişkin eğitiminde eğitim yöntemleri konusunda katılımcıların görüşleri alınır. Yönlendirilmiş eğitimde ise eğitimci uygun eğitim yöntemine karar verir ve bu karar değiştirilmez.
- Yetişkin eğitiminde problem çözümüne, kaynak ve materyal kullanımına, tartışma ve yaşayarak öğrenmeye önem verilir. Yönlendirilmiş eğitimde ise, konferans, okuma ve ezber yoluyla öğrenme beklenir.
- Yetişkin eğitimi, eğitilenleri karar verme sürecine katarak düşünce, öneri ve eleştirilerini söylemelerine izin verir. Yönlendirilmiş eğitimde ise, eğitilenlerin eleştirileri ve önerileri sorulmaz.
- Yetişkin eğitimi, eğitim sırasında ortaya çıkan problemlerin çözümlenmesine izin verir. Yönlendirilmiş eğitimde ise programın uygulanmasını kesintiye uğratacak sorunların ortaya çıkmasından kaçınılır.
- Yetişkin eğitimi, eğitilenler arasında işbirliğini teşvik eder, açıklık ve güven sağlar. Yönlendirilmiş eğitim ise, eğitilenler arasında rekabeti teşvik eder.
- Yetişkin eğitimi, eğitilenlerin kendi kendilerini değerlendirmelerini teşvik eder ve fırsat verir. Yönlendirilmiş eğitim ise, başarı ve gelişmeleri kişisel olarak ve formal testler aracılığı ile değerlendirir.
- Yetişkin eğitimi, eğitilenlerin eğitimle ilgili son değerlendirmeye katılmalarını sağlar. Yönlendirilmiş eğitimde ise eğitimci son değerlendirmeyi kendisi yapar ve gerekli değişikliklere kendisi karar verir.
Özet
Yetişkin eğitimi, yetişkinlerin özelliklerine uygun eğitim vermeyi amaçlar. Öğrenim hedefleri arasında yetişkinlerin tanımlayıcı özelliklerini ve öğrenme prensiplerini söyleyebilme, çocuk ve yetişkin öğrenmesi arasındaki farkları anlayabilme, yönlendirilmiş (bankacı tip) eğitimin özelliklerini belirtebilme, yetişkin eğitiminin amacını ve ana özelliklerini sayabilme, ve yetişkinlerin eğitimden beklentilerini ifade edebilme yer alır.
Eğitime Katılma Şartları

Başvuru Evrakları ?
- Kimlik Fotokopisi
- 1 Adet Fotoğraf
Eğitimin Verildiği Yer ?
- Uygun Teknik koşullar ( Salon (Kişi Başı 3,5m² alan), Projeksiyon, Perde, U-Masa Düzeni ) olduğu takdirde en az 5 kişilik grup olmanız halinde iş yerinizde,
- Eğitim Merkezimizde (Sultaniye Mah. Sıdıka Cebecioğlu Sk. No:10 Kat :2 Esenyurt/İSTANBUL)
Merkezimiz Tarafından Verilen Materyaller ?
- İlk Yardım El Kitabı
- Kalem
- % 85 Başarı sağlayan kişilere Sağlık Bakanlığı onaylı “İLK YARDIMCI SERTİFİKA VE KİMLİK KARTI” verilmektedir.
Eğitimde Kullanılan Araç-Gereç Malzeme ?
- Yetişkin, Çocuk, Bebek İlk Yardım Eğitim Maketi,
- OED Cihazı
- Sargı ve tespit malzemeleri,
- Bandaj,
- Projeksiyon,
- Bilgisayar,
- Yazı tahtası
Eğitim Konuları?
- İlk yardım temel uygulamaları
- Olay yerinin değerlendirilmesi
- İnsan vücudu ile ilgili bilinmesi gerekenler
- Hasta- yaralının değerlendirilmesi
- Temel yaşam desteği (Suni solunum-göğüs basıncı- OED eğitimi)
- Kanamalar
- Isı dengesi bozuklukları
- Yaralanmalar
- Bilinç bozuklukları
- Kırık-çıkık ve burkulmalar
- Zehirlenmeler
- Böcek sokmaları ve hayvan ısırıkları
- Yabancı cisim kaçması ve batması
- Hasta- yaralı taşıma